【歌词翻译】Dark Paradise - 黑暗天堂

Lana Del Rey这首Dark Paradise洗脑了一个礼拜……本来想录的,无奈录出来效果不好【【。等我酝酿酝酿。

翻译歌词先来w

试听地址:https://www.songtaste.com/song/2957739/


Dark Paradise - 黑暗天堂


原唱:Lana Del Rey

*英词来源百度

翻译:Cynthia_菟子


All my friends tell me I should move on

挚友们劝告我应该继续前行

I'm lying in the ocean, singing your song

我徜徉在海洋将你的歌哼吟

Ahhh, that's how you sang it

啊~~用你所吟唱它的方式

Loving you forever, can't be wrong

毋庸置疑我将会永远爱你

Even though you're not here, won't move on

即便你已不在将永不前行

Ahhh, that's how we played it

啊~~这是我们所作的约定


And there's no remedy for memory of faces

无法抹去记忆中你的面容

Like a melody, it won't leave my head

像首歌谣在我脑海中盘绕

Your soul is haunting me and telling me

你的灵魂萦绕着我、呢喃

That everything is fine

一切都安好

But I wish I was dead

我却渴望着死亡


Everytime I close my eyes

每当我闭上双眼

It's like a dark paradise

仿若目睹黑暗天堂

No one compares to you

你的存在无人可以替代

I'm scared that you

won't be waiting on the other side

我惧怕彼岸无你的等待

Everytime I close my eyes

每当我闭上双眼

It's like a dark paradise

仿若目睹黑暗天堂

No one compares to you

你的存在无人可以替代

I'm scared that you

won't be waiting on the other side

我惧怕彼岸无你的等待


All my friends ask me why I stay strong

挚友们问我为何如此执着驻足

Tell 'em when you find true love it lives on

我答若你寻到真爱它将成为永恒

Ahhh, that's why I stay here

啊~~这是我停留于此的缘由


And there's no remedy for memory of faces

无法抹去记忆中你的面容

Like a melody, it won't leave my head

像首歌谣在我脑海中盘绕

Your soul is haunting me and telling me

你的灵魂萦绕着我、呢喃

That everything is fine

一切都安好

But I wish I was dead

我却渴望着死亡


Everytime I close my eyes

每当我闭上双眼

It's like a dark paradise

仿若目睹黑暗天堂

No one compares to you

你的存在无人可以替代

I'm scared that you

won't be waiting on the other side

我惧怕彼岸无你的等待

Everytime I close my eyes

每当我闭上双眼

It's like a dark paradise

仿若目睹黑暗天堂

No one compares to you

你的存在无人可以替代

But that there's no you,

except in my dreams tonight,

我祈盼今夜与你在梦中相见


Oh oh oh, ha ha ha

I don't wanna wake up from this tonight

我不愿在今夜醒来

Oh oh oh, ha ha ha

I don't wanna wake up from this tonight

我不愿在今夜醒来


There's no relief, I see you in my sleep

我只能在梦中目睹你的面容寻求安慰

And everybody's rushing me,

but I can feel you touching me

在急涌的人群中我能感受到你的触碰

There's no release, I feel you in my dreams

我只能在梦中感受你的气息寻求慰藉

Telling me I'm fine

告诉我你一切安好


Everytime I close my eyes

每当我闭上双眼

It's like a dark paradise

仿若目睹黑暗天堂

No one compares to you

你的存在无人可以替代

I'm scared that you

won't be waiting on the other side

我惧怕彼岸无你的等待

Everytime I close my eyes

每当我闭上双眼

It's like a dark paradise

仿若目睹黑暗天堂

No one compares to you

你的存在无人可以替代

But that there's no you,

except in my dreams tonight,

我祈盼今夜与你在梦中相见


Oh oh oh, ha ha ha

I don't wanna wake up from this tonight

我不愿在今夜醒来

Oh oh oh, ha ha ha

I don't wanna wake up from this tonight

我不愿在今夜醒来


-END-


评论
热度(4)
©Cynthia菟子
Powered by LOFTER